Arhīvs
1. STARPTAUTISKAIS FOTOGRĀFIJAS SIMPOZIJS
- - 03.07.2016
Mūsdienu pasaulē fotogrāfija ir kļuvusi par vienu no pamanāmākajām sabiedrības kvalitātes zīmēm: attēla iegūšana vairs nav īpašas profesijas ekskluzīvās tiesības. Vizuālā komunikācija ir ieguvusi līdztiesību ar runātā un rakstītā vārdu, kam tradicionāli piederēja līdera statuss. Tas nozīmē arī to, ka ar pateikto vai piešķirto vārdu saistītā atbildība attiecas arī uz visiem vizuālo ziņu un tēlu radītājiem. MĀRTIŅA BUCLERA VERTIKĀLE
- - 03.07.2016
19. un 20. gs. mija vēsturē ir iezīmēta ar jaunu atziņu izaicinājumiem un sociālo pārmaiņu izraisītām konfrontācijām. Fotogrāfija šo pārmaiņu procesā spēlēja pašas tolaik vēl neapjaustu, bet spēcīga fermenta ierosinātāja lomu. Tā piegādāja pasaulei jaunu pieredzi, kura, kā zināms, izraisa jaunu atziņu sekas.
Mārtiņš Buclers viennozīmīgi ir redzamākā personība Latvijas profesionālās fotogrāfijas kvalitātes veidošanā 20. gs. sākumā. Viņa iniciatīvas būtiski paplašināja sava laika atstarotās gaismas satveršanas amatnieku profesijas nozīmību un šīs nodarbes iespēju izpratni. Šīs iniciatīvas viennozīmīgi skāra regulāras un sistēmiskas izglītības nepieciešamības apjēgumu. M. Buclers to centās īstenot praksē ar savas rīcības piemēru, uzņemoties speciālās literatūras tulkošanu, terminu latviskošanu un šo mācību vai derīgo padomu grāmatu izdošanu. Jāņa Murovska izstāde NEIZPROTAMĀ ATTĀLUMA SAJŪTA
- - 10.04.2016
“Teksta vietā esmu par emocionāli sarakstītām nullītēm, punktiņiem un strīpiņām.” Muris
“Cilvēks ir visu lietu mērs.” Protagors Irina Ošleja KLERKOPOLĒ?
- - 10.04.2016
“Klerkopolis” jeb latviskotajā variantā - „Klerkopole”. Vārds „Klerkopolis” apvieno sevī vārdus „klerks” un polis, kas tulkojumā no grieķu valodas nozīmē „pilsēta”. Vārds „klerks” - kantorists, rakstvedis, sīks ierēdnis.
Denotācija: Birokrātiskās sistēmas darbinieks strādā kādā administrācijas iestādē. UPB mākslas kolekcijas izstāde CETURKSNIS
- - 10.04.2016
UPB holdings 2016. gadā atzīmē savas dibināšanas 25. gadskārtu. Tas ir gadsimta ceturksnis.
UPB laikmetīgās mākslas darbu kolekcija izceļas ar vēlmi sniegt savu, personisku ieskatu tajā mākslas vērtību laukā, kas top tepat mums līdzās. Tā ir jauna kolekcija, kurai apritējis četrpadsmitais gads – kopš 2002. gada nogales, kad sāktas regulāras izstādes UPB biroja telpās Liepājā un iepirkti pirmie darbi. 20. gadsimta sešdesmito gadu grafiskās valodas izstāde UZ LIELĀS DZĪVES TRASES
- - 10.04.2016
Latvijā arī padomju periodā tika radītas izcilas grafiskās kultūras vērtības. Izstāde ”Uz lielās dzīves trases. 20. gadsimta sešdesmito gadu grafiskā valoda” dod iespēju iepazīties ar 20. gs. 60. gadu priekšmetisko vidi, kas spilgti raksturo tālaika sabiedrības jaunos estētiskos ideālus – praktiski visās dekoratīvi lietišķās mākslas jomās dominējošais kļuva “lineāri ģeometriskais” stils. Ideālu maiņu lielā mērā noteica ekonomikas, tai skaitā vieglās rūpniecības attīstības strauji pieauguma tempi, kosmosa apgūšana, zinātniski tehniskais progress. Matiasa Jansona izstāde SKULPTŪRAS
- - 08.04.2016
Beidzis Latvijas Mākslas akadēmijas Tēlniecības nodaļu (1999.) Latvijas mākslinieku savienības biedrs (kopš 2003.).
Regulāri piedalās izstādēs, simpozijos un citos mākslas projektos Latvijā un ārzemēs. Juris Gagainis KUĢI PIESTĀJ DINABURGĀ
- - 18.02.2016
Juris Gagainis
KUĢI PIESTĀJ DINABURGĀ
Juris Gagainis ir izsmalcināti perfekts amatā, nerimstošs meklējumos, dzejisks iztēlē.
Juris Gagainis dzimis 1944. gada 26. septembrī Rīgā, kur abi ar dvīņumāsu tekstilmākslinieci Anitu Celmu auga kolorītā strādnieku rajonā pie dzelzceļa un “Russo-Balt” rūpnīcas. Šeit arī radās aizraušanās ar tehniku un spēja atklāt tās detaļu tēlainību. Senču amatnieku gars un mātes gudrie pamudinājumi palīdzēja attīstīties bērnu talantam. Le moment supreme Manuela Šrēdera (Manuel Schroeder) fotogrāfijas
- - 17.01.2016
Bieži tikai ar neierastas perspektīvas un atlases starpniecību viņš ikdienišķo un sen pazīstamo parāda jaunā gaismā. Atmiņas un realitātes sajaukums sacenšas līdzsvara meklējumos, kas īpaši intensīvi notiek vietās, kurās pašreiz mainās to funkciju nozīme.
Tieši uztveres dažādo kvalitāšu fenomens ir dzinulis mākslinieka Manuela Šrēdera darbā. Viņa uzmanības centrā ir šķietami acīmredzamā simboliskais spēks. Projekts fokusējas uz īpašām vietām, kuru nozīme pēdējo gadu laikā manījusies. Šo vietu ārējais veidols ar savu raksturīgo dizainu joprojām liecina gan par to iepriekšējām funkcijām, gan par iepriekšējo laiku. Vietās, kuras viņš ir izvēlējies, atmosfēra ir ļoti koncentrēta, kas rodas no spriedzes šo vietu pagātnes un tagadnes veidolu starpā. Tās dod iedvesmu un raisa asociācijas. Le supreme moment fotogrāfijās Manuels Šrēders rāda šo vietu realitāti un tās izpausmes darbos, kas atbilst mūsu atmiņu mainīgumam. Aija Meisters BĒRIE ZIRGI
- - 17.01.2016
Māksliniece Aija Meisters dzimusi 1939. gadā Daugavpilī laikā, kad Eiropā valdīja apjukums un, līdzīgi kā vairāki citi pasaulslaveni latviešu mākslinieki, bēgļu gaitās Aija nonākusi ASV. Tur viņa studējusi mākslu Viskonsinas Universitātē, iegūstot maģistra grādu mākslās, kā arī apmeklēja poļu izcelsmes amerikāņu abstraktā ekspresionista Džeka Tvorkova meistardarbnīcu.