ANATOLIJS ZELČS, VJAČESLAVS FOMINS, ANATOLIJS ŠANDUROVS. PARALĒLES

ANATOLIJS ZELČS, VJAČESLAVS FOMINS, ANATOLIJS ŠANDUROVS. PARALĒLES

- - 06.11.2016
Paralēle kā jēdziens sevī ietver tik daudz un reizē tik maz. Vārds samērā bieži tiek lietots kultūrā, politikā, ekonomikā, it kā salīdzinot, bet vienlaikus arī ieraugot kopīgo, vienojošo, vienu ceļu ejošo, vienu domu domājošo, iespējams, katram savu, bet ārēji – līdzīgu. Tas liek domāt par paralēlo dabu, paralēlām izpausmēm, paralēlām dzīvēm.
SOLOMONS GERŠOVS. PĀRVARĒŠANA

SOLOMONS GERŠOVS. PĀRVARĒŠANA

- - 06.11.2016
Tagadējā S. Geršova izstāde „Pārvarēšana” ir veltīta mākslinieka 110. jubilejai. Marka Rotko centrā šī izstāde nav pirmā. Iepriekšējā izstādē mēs iepazīstinājām skatītājus ar mākslinieka daiļradē valdošo tēmu un žanru daudzveidību. Šoreiz mēs gribam akcentēt radītāja tēmu, kurš iet savu ceļu, neraugoties uz likteņa spiedieniem.
MARTINA LAFONA. KRĀSAS PLUDINĀJUMS

MARTINA LAFONA. KRĀSAS PLUDINĀJUMS

- - 30.10.2016
Martina Lafona ”Krāsas pludinājums” Veltījums Marka Rotko sarkanās krāsas pludinājumam Slavinot sarkano krāsu un Rotko Šeit, Daugavpilī, Martina Lafona apliecina savu cieņu Marka Rotko lielformāta gleznām un zīmējumiem. Lafonu interesē Rotko netveramo ainavu jēdziens un krāsas pludinājuma citkārt lielā nozīme mākslinieka darbos. Martinas Lafonas daudzveidīgie darbi Jūs pārņem savā varā.
JEKATERINA JEŽKOVA CAUR LAIKU

JEKATERINA JEŽKOVA CAUR LAIKU

- - 14.10.2016
Mākslinieci Jekaterinu Ježkovu portretu cikla radīšanai iedvesmoja sena skolas fotogrāfija no pirmsrevolūcijas Krievijas sieviešu ģimnāzijas arhīva. Šie portreti ir reāli un nedaudz iluzori. Tie uz audekla atklājas mūsu skatienam cauri laika slāņiem. Personāži un portreta mākslas stilistika pieder citam, jau aizgājušajam laikam. Lielākoties tās ir tikai sejas, kas gleznotas ar akrilu uz daļēji gruntēta audekla ar vieglu, gandrīz nemanāmu smalku otu. Šis saudzīgais pieskāriens ir pārdomas par šo metu raksturiem un likteņiem. Apbrīnojami, ka pie absolūtas līdzekļu askēzes māksliniecei izdodas panākt attēla maksimālo izteiksmīgumu. Viņas portretā galvenais ir acis. Dažbrīd tās ir samulsušas, reizēm vaicājošas, bet citkārt nebērnišķīgi nopietnas. Tās izdzīvo savu saspringto dzīvi vienā koncentrēšanās brīdī. Tās kā plaši atvērtas dvēseles pēkšņi ar savu atklātību un neaizsargātību sastopas ar mūsu skatienu. Farida Zaletilo
CERAMIC LABORATORY [noslēgums]

CERAMIC LABORATORY [noslēgums]

- - 09.10.2016
Sākoties IV Starptautiskajam keramikas mākslas simpozijam CERAMIC LABORATORY Daugavpilī, varēja tikai nojaust, kāda varētu izdoties simpozija noslēguma izstāde, jo keramikas mākslu ietekmē daudzi neparedzami faktori, kas bieži “piespēlē” visnegaidītākos pavērsienus, kā rezultātā top kaut kas savādāks un, iespējams, pat labāks. Simpozijs Daugavpilī noticis jau ceturto reizi, un šogad tas ir I Latvijas starptautiskās keramikas biennāles noslēdzošais pasākums, kā arī lirisks ievads nākamajiem keramikas pasākumiem Daugavpilī.
POLS HAKSLIJS. SEŠAS DESMITGADES

POLS HAKSLIJS. SEŠAS DESMITGADES

- - 09.10.2016
Britu gleznotājam Polam Hakslijam (1938) ir bijusi visai būtiska loma britu mākslā gan kā starptautiski atzītam māksliniekam, gan arī kā cienītam pedagogam. No 1976. gada viņš pasniedza Karaliskajā mākslas koledžā, kur no 1986. līdz 1998. gadam bija gleznošanas profesors, bet pēc tam viņam tika piešķirts emeritētā profesora statuss. Viņš ir bijis vieslektors arī Glāzgovas Mākslas skolā. Viņa mākslas darbi ir atrodami nozīmīgākajās vadošo ārvalstu un Apvienotās Karalistes muzeju kolekcijās.
CERAMIC LABORATORY [atklāšana]

CERAMIC LABORATORY [atklāšana]

- - 15.09.2016
Starptautiskais keramikas mākslas simpozijs CERAMIC LABORATORY Daugavpilī notiek jau ceturto reizi, un šogad tas ir kļuvis par vienu no I Latvijas starptautiskās keramikas biennāles noslēdzošajiem pasākumiem.
EVRIMS OZESKIDŽI. IEROBEŽOTS DIALOGS

EVRIMS OZESKIDŽI. IEROBEŽOTS DIALOGS

- - 15.09.2016
Hosē Ortegas i Gaseta citāts: “Es esmu es, kā arī viss, kas man apkārt; un, ja es nesargāju to, kas man apkārt, es nesargāju sevi “ -  ir manu darbu atskaites punkts. Pastāv uzskats, ka “apkārtne un es” var pastāvēt līdzās, radot izpratni par vidi. Vide ir viss. Sabiedrība, vēsture, pagātne, dzīve, esamība, emocijas, dvēsele ... Tas viss padara mani par to, kas esmu. “Ierobežotais dialogs” ir reakcija uz atšķirīgo un mainīgo, kas “es un vides apziņa” izpratnē rada nevienprātību starp sabiedrībām.
MARTINSONA BALVA STARPTAUTISKĀ LATVIJAS KERAMIKAS BIENNĀLE

MARTINSONA BALVA STARPTAUTISKĀ LATVIJAS KERAMIKAS BIENNĀLE

- - 15.09.2016
Martinsona balva – I Latvijas starptautiskās keramikas biennāles konkursa izstāde Daugavpils Marka Rotko mākslas centra telpās ir kā pulsējošs keramikas mākslas dzīvīguma apliecinājums un atdzimšanas instruments.
Marks Šagāls. Mirušās dvēseles

Marks Šagāls. Mirušās dvēseles

- - 15.09.2016
Marka Šagāla ilustrāciju cikls Nikolaja Gogoļa poēmai “Mirušās dvēseles” ir īpaša lappuse kā mākslinieka daiļradē, tā arī slavenās poēmas ilustrēšanā. 1923. gadā pēc pazīstamā grāmatu izdevēja un tirgotāja Ambruāza Volāra (Ambroise Vollard) pasūtījuma M. Šagāls uzsāka darbu pie “Mirušo dvēseļu” ilustrācijām. Jau 1926. gada sākumā oforta, sausās adatas un akvatintas tehnikā bija izpildītas 96 ilustrāciju lapas.