Egils Rozenbergs, Pēteris Sidars KONTRASTI

Egils Rozenbergs, Pēteris Sidars KONTRASTI

- - 14.01.2018
Divi vienaudži, divi pasaules slavu iemantojuši Latvijas tekstilmākslinieki, divas radošas personības ar savu skatu uz lietām un notikumiem, ieraudzīto dabā, izpētīto ceļojumos, noteikto vēsturē. Egila Rozenberga un Pētera Sidara darbības lauks ietver dažādas mākslas jomas – tekstilmākslu, instalācijas, objektus, kas formāli vieno, bet saturiski spilgti kontrastē, izceļot katra atšķirīgo rokrakstu Latvijas mākslas ainā.
AINAVA UN SPĒKS

AINAVA UN SPĒKS

- - 14.01.2018
“ Ainava un spēks ” ir ilgtermiņa projekts, pie kura es strādāju kopš 2007. gada. Tajā es risinu trīs tēmas: “Ne-vieta”, “Pēdas” un “Ainava un līnijas”. Visas šīs tēmas saplūst vienā projektā. Projekta nosaukums ir aizgūts no mākslas vēsturnieka Viljama Džona Tomasa Mičela tāda paša nosaukuma grāmatas, kas piedzīvoja atkārtotu izdevumu 2002. gadā. Mičels ir pētījis ainavu glezniecības vēsturi un analizējis, kā pagātnes un šodienas mākslinieki radoši izpaužas ainavā.
TRANS – FIGURATION

TRANS – FIGURATION

- - 14.01.2018
Jauns figurālās mākslas vērtējums mainīgā pasaulē  Šodien stingrās robežas starp figurālo un abstrakto mākslu sāk izplūst. Tās aizstāj daudzas mākslinieciskās stratēģijas, kur abi izteiksmes veidi ir vienoti, lai radītu jaunas un negaidītas mūsu nepastāvīgās un bezgalīgās pasaules interpretācijas. Figūra, kurai mākslas sfēra ilgi ir tikusi liegta, atkal iznāk gaismā, taču dara to jaunā kontekstā un ar jauniem izaicinājumiem.
IV STARPTAUTISKĀ TEKSTILA UN ŠĶIEDRU MĀKSLAS SIMPOZIJA IZSTĀDE

IV STARPTAUTISKĀ TEKSTILA UN ŠĶIEDRU MĀKSLAS SIMPOZIJA IZSTĀDE

- - 26.11.2017
Tekstilmākslas tradīcijām balstīta Latgales kultūra, kas no kādreiz tikai sadzīvē nepieciešamā radītajiem izstrādājumiem jau vairāk nekā 50 gadu garumā Latvijā attīstās profesionālā ceļā, meklējot nemitīgus pagriezienus un pavērsienus tehnikās, materiālos un domas lidojumā.
VI Starptautiskais Latgales grafikas simpozijs

VI Starptautiskais Latgales grafikas simpozijs

- - 05.11.2017
Starptautiska grafikas skate Rotko centra apmeklētājus priecē jau sesto reizi, kas ir ikgadējā Starptautiskā Latgales grafikas simpozija rezultāts. Vienuviet tikušies septiņu valstu 10 mākslinieki, katrs kaldinot savu unikālo mākslā un piedāvājot skatītājam realizēto un grafikas valodā lasāmo.
Mākslas bezgalība – Polijas skatījums

Mākslas bezgalība – Polijas skatījums

- - 05.11.2017
Izstāde “ Mākslas bezgalība – Polijas skatījums ” pārstāv pilnīgi atšķirīgas daiļrades izpausmes. Taču visus māksliniekus vieno jutekliska un liriska pasaules uztvere, kā arī piederība Polijas Mākslinieku savienības Varšavas nodaļai. Mākslinieki pārstāv dažādas paaudzes, kas atspoguļojas arī viņu gleznās.
STARPTAUTISKAIS SIMPOZIJS MARK ROTHKO 2017

STARPTAUTISKAIS SIMPOZIJS MARK ROTHKO 2017

- - 05.11.2017
Ir tradicionāli, ka glezniecībai kā mākslas medijam uzmanību pievērš gan paši mākslinieki, gan mākslas interesenti un kolekcionāri. Glezniecības simpozijs Daugavpilī ar tā trīspadsmit gadu ilgo tradīciju nav izņēmums.
GUNĀRS KROLLIS. VIENOTAIS LAIKA TARIFS

GUNĀRS KROLLIS. VIENOTAIS LAIKA TARIFS

- - 05.11.2017
Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) emeritētā profesora, Zinātņu akadēmijas Goda locekļa, mākslinieka Gunāra Kroļļa (1932) grafikas izstādes nosaukums “ Vienotais laika tarifs ” neviļus liek domāt par laika un telpas kategorijām un to izpratni mākslas vidē un radošas personības uztverē.
Baiba Priedīte. AKVAREĻU SIENAS

Baiba Priedīte. AKVAREĻU SIENAS

- - 05.11.2017
Ienāc un saplūsti – tāds ir pirmais iespaids, ieraugot vieglumu un mākslinieces pārvarētās cīņas ar ūdeni un krāsu plūduma rezultātu. Baibas Priedītes jaunradītās akvareļu “sienas” un īsu laiku atpakaļ radītās kompozīcijas sveic atnācēju, caurspīdīgi un puscaurspīdīgi atklājot virmojošo un ar sabiezinātajiem toņu laukumiem uzsverot realitātes ne mazāk būtisko nozīmi.
ĪVS ULLENS APLIECINĀJUMS

ĪVS ULLENS APLIECINĀJUMS

- - 05.11.2017
Pabeidzis karjeru telekomunikāciju nozarē, Īvs Ullens nolēma pilnībā veltīt sevi savai senajai kaislei – fotogrāfijai. Būdams pusaudzis, viņš radīja savus pirmos attēlus un iepazina fotolaboratorijas noslēpumus savas vecāsmātes, slavenās fotogrāfes un operatores, tumšajā istabā. Gada garumā viņš apguva tehnisko meistarību ASV pie diviem profesionāliem fotogrāfiem, kas pirmām kārtām iemācīja viņam novērošanas svarīgumu. Īvs Ullens trenēja aci un apguva fotogrāfijas pamatteoriju, apmeklējot laikmetīgās mākslas galerijas un gadatirgus.