Signe Vanadziņa Kurš gadalaiks?
Kā košs, kontrastains, spraigs triepiens lielākos un mazākos laukumos eksplodē Signes Vanadziņas rokraksta pieskāriens audeklam. Tas ļauj pat pelēkai dienai iemirdzēties ar kāda šķietami sīka, bet optimistisku noti rosinoša tēla, reizēm tikai triepiena vai krāsu laukuma klātbūtni kompozīcijā.
Māksliniece savā daiļradē ir ļoti dažāda un atšķirīga, radot gan lielformāta kompozīcijas, gan miniatūrformas, kombinējot darbus blokos. Māksliniecei ir tuvs klusās dabas un ainavas žanrs, lai gan pēdējā laikā kompozīcijas arvien vairāk vienkāršojas, formās un saturā kļūstot vairāk abstraktas, saglabājot vien noskaņu, kas bieži attiecināma uz kādu no gadalaikiem. Gadalaiku tēma māksliniecei ir tuva, un tā daudzkārt šķetināta vairākās izstādēs. Gleznās dažādi sajūtamas krāsas, formas, tēli un kādreiz sastapto cilvēku silueti.
Signes Vanadziņas vārds Latvijas mākslas telpā ienāca laikā, kad viņa vēl studēja Latvijas Mākslas akadēmijā pie profesora Induļa Zariņa. Jau tad viņas darbos kūsāja temperaments, dzīvesprieks, mīlestība, košums un degsme. Signes Vanadziņas darbus atzinīgi novērtējuši daudzi Latvijas un ārvalstu kuratori un mākslas zinātnieki, nosaucot mākslinieci par izcilu koloristi un kontrastu meistari. Rotko centrā eksponētie darbi ir spilgti un emocionāli pārpilni, ļaujot ziemā izbaudīt krāsu terapijas kūri ātrākam pavasarim, vasarai, rudenim…
Kopš 1995. gada māksliniecei ir bijušas vairāk kā 25 personālizstādes un viņa ir piedalījusies vairāk nekā 50 grupu izstādēs Latvijā, Vācijā, Austrālijā, Lielbritānijā, Somijā, Zviedrijā un citur.
Māris Čačka